16 óra után hangposta fogadja az Önök hívásait.

A program a Miniszterelnöki Hivatal támogatásával az eMagyarország Program keretében valósult meg.
Gyermekszületés
Ha bővül a család, érdemes azokat a tennivalókat is átnézni, amelyek nem annyira kellemesek, mint a babaruhák rendezgetése, de mégis elkerülhetetlenek. Sokszor a nagyobb testvérrel kapcsolatos ügyintézési emlékek is pontosíthatók, és abban is reménykedünk, hogy egyre kevesebb hivatalt kell felkeresni.
Születési anyakönyvi kivonat
A születést az illetékes anyakönyvvezetőnél kell bejelenteni, legkésőbb a születést követő első munkanapon. A születést az orvos által kiállított bizonyítvány igazolja. Az intézetben (kórházban, szülőotthonban…) történt születést az intézet vezetője, az intézeten kívüli születést pedig a szülők, vagy a szülésnél közreműködő orvos jelzi a hivatalnak. A kiállításhoz szükséges az anya személyi igazolványa, lakcímkártyája, a szülők 300 napnál nem régebbi házassági anyakönyvi kivonata (élettársak esetén apasági elismerő nyilatkozat).
Személyi igazolvány
Kérelmezhető a születést anyakönyvező anyakönyvvezetőnél, Magyarországon született magyar állampolgár újszülött számára. A kérelmet a születés anyakönyvi bejelentésére irányadó szabályok alapján az anyakönyvi bejelentéssel egyidejűleg kell továbbítani.
Lakcímkártya
Az okmányirodában kell kérni a szülőnek, vagy törvényes képviselőnek. Az újszülött törvényes képviselője a születés anyakönyvi bejelentésével egyidejűleg kérheti, hogy a törvényes képviselők nevét és telefonszámát az újszülött hatósági igazolványán feltüntessék. Továbbá a 14 éven aluli kiskorú törvényes képviselője kérheti neve és telefonszáma feltüntetését a kiskorú hatósági igazolványán, illetve a feltüntetett adat módosítását vagy törlését. Az igényléshez szükséges a gyermek születési anyakönyvi kivonata, illetve a szülő személyi igazolványa és lakcímkártyája.
TAJ – kártya
Az anya vagy a gyermek törvényes képviselője az újszülött osztályon rendelkezésére bocsátott nyomtatvány kiállításával kezdeményezheti az újszülött számára a TAJ szám kiadását. A kiállított nyomtatványt az intézmény a születés bejelentésével együtt megküldi a területileg illetékes anyakönyvvezetőnek. Ha a születés nem intézményben vagy orvos közreműködésével történik, az anyakönyvezető az anyának, illetve a gyermek törvényes képviselőjének a rendelkezésére bocsátja a TAJ szám kiadását igénylő nyomtatványt. A Regionális Egészségbiztosítási Pénztár (REP) az anyakönyvvezető adatszolgáltatása alapján soron kívül kiadja és az anya vagy a gyermek törvényes képviselőjének lakcímére postán megküldi az újszülött TAJ számát tartalmazó "Hatósági Igazolvány"-t. Az igényléshez szükséges a gyermek születési anyakönyvi kivonata, illetve a szülő személyi igazolványa és TAJ - kártyája.
Adóazonosító igazolvány
A területileg illetékes NAV-nál lehet igényelni. Szükséges hozzá a gyermek születési anyakönyvi kivonata.
Családtámogatási ellátások igénylése:
Anyasági támogatás
A fővárosi és megyei kormányhivatalok kirendeltségein igényelhető, a szülést követő 6 hónapon belül, ha az anya a várandósság alatt legalább négyszer volt terhesgondozáson (koraszülés esetén egyszer). Az igényléshez szükséges a gyermek születési anyakönyvi kivonata, a terhesgondozáson való részvételről szóló igazolás (ha az anya a születést megelőzően 5 hónapot meghaladó ideig külföldön volt, erre nincs szükség), illetve az anya személyi igazolványa és lakcímkártyája.
Családi pótlék
A fővárosi és megyei kormányhivatalok kirendeltségein igényelhető, visszamenőleg az igény benyújtását megelőző 2. hónap első napjáig. Az igényléshez szükséges a gyermek születési anyakönyvi kivonata, a szülő személyi igazolványa, illetve a szülő és a gyermek TAJ-kártyája.
Gyermekgondozási segély (GYES)
A fővárosi és megyei kormányhivatalok kirendeltségein igényelhető, (visszamenőleg az igény benyújtását megelőző 2. hónap első napjáig). Az igényléshez szükséges a gyermek (eredeti) születési anyakönyvi kivonata, az igénylő személyazonosító igazolványa, lakcímkártyája, adóazonosító kártyája, illetve az igénylő és a gyermek TAJ-kártyája.
Csecsemőgondozási díj (CSED)
Erre az a biztosított anya jogosult, aki a szülés előtti 2 évben legalább 365 napig biztosított volt, és ez alatt az idő alatt szült. Az igényléshez az alábbi dokumentumok szükségesek:
1. Ha a kérelem benyújtáskor még nem született meg a gyermek, akkor
• a terhesállományba vételt igazoló orvosi igazolást, vagy
• ha a szülő nőt nem vették terhesállományba, a terhesgondozási könyvet kell csatolni.
2. A gyermek születése napjától kezdődően igényelt ellátás esetén:
Aki az ellátást csak a szülés napjától igényli, annak a szülés bekövetkezésének időpontját a gyermek születését igazoló anyakönyvi kivonattal kell igazolni.
3. Örökbefogadás esetén:
Örökbefogadás esetén az örökbefogadásról szóló gyámhatósági határozatot és az örökbefogadási szándékról szóló igazolást kell csatolni.
4. Munkanélküli ellátásban részesülő (álláskereső) személy esetén:
Az álláskeresési támogatás megállapításáról illetve szüneteltetéséről szóló határozatot is csatolni kell.
5. Több foglalkoztatónál is munkaviszonyban álltak esetében:
Ha az igénylő a szülést megelőző 2 éven belül más foglalkoztatónál is biztosítási jogviszonyban állt, a
biztosítási időt az „Igazolvány a biztosítási jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról”, az
ellátás alapját képező jövedelmet a „Jövedelemigazolás egészségbiztosítási ellátás megállapításához”
elnevezésű nyomtatványokkal kell igazolni, nem rendszeres jövedelem esetén pótlapot is ki kell
tölteni.
6. A biztosítás megszűnését követően benyújtott kérelem esetén:
A biztosítás megszűnését követően benyújtott (ún. passzív) CSED-kérelemhez a korábban átvett „Igazolvány a biztosítási jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról” elnevezésű nyomtatványt is mellékelni kell.
Gyermekgondozási díj (GYED)
GYED-re az a biztosított szülő jogosult,
- - aki a GYED igénylését (anya esetén a szülést) megelőzően két éven belül 365 napon át biztosított volt; illetve
- - a CSED-ben részesült anya, akinek a biztosítási jogviszonya a CSED igénybevételének időtartama alatt megszűnt, feltéve, hogy a CSED-re való jogosultsága a biztosítási jogviszonyának fennállása alatt keletkezett és a szülést megelőző két éven belül 365 napon át biztosított volt, és a gyermeket a saját háztartásában neveli.
A 365 nap biztosítási időbe a tényleges biztosításban töltött időn túl még beszámítható:
- - a biztosítás megszűnését követő baleseti táppénz, CSED ideje,
- - a közép vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán egy évnél hosszabb ideig folytatott tanulmányok idejéből 180 nap, valamint
- - a rehabilitációs járadék folyósításának időtartama.
A GYED összege a napi átlagkereset 70 %-a, de legfeljebb havonta a mindenkori minimálbér kétszeresének 70 %-a.