16 óra után hangposta fogadja az Önök hívásait.

A program a Miniszterelnöki Hivatal támogatásával az eMagyarország Program keretében valósult meg.
Személyi igazolvány
Egy személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvánnyal minden polgár köteles rendelkezni, és azt magánál tartani. Ilyen okmány a személyazonosító igazolvány, az útlevél és a kártyaformátumú jogosítvány. A személyi igazolványt az okmányirodában személyesen lehet igényelni, a kérelmet az okmányiroda állítja elő, és a helyszínen készíti el az igazolványképet. A kérelmet elektronikus úton is elő lehet terjeszteni.
Ezt az okmányt a törvényes képviselő kérelmezheti a születést anyakönyvező anyakönyvvezetőnél. A kérelmet az anyakönyvi bejelentéssel egyidejűleg továbbítják. Új lehetőség az, hogy a gyermek születésekor a kórházban a szülőnek egy kérelmet kell aláírnia, és hozzájut a baba okmányaihoz, személyi igazolványhoz, adókártyához és TAJ- kártyához, melyeket postán kap meg. A személyi igazolvánnyal a gyermek útlevél nélkül tud külföldre utazni azokba az országokba, amelyek ezt úti okmányként minden magyar állampolgárnál elfogadják. Az útlevéllel ellentétben az első személyi igazolvány 14 éves kor alatt ingyenes.
Ha lejárt a személyi, de van érvényes útlevél, vagy új típusú, kártya formátumú vezetői engedély, akkor az igényléshez ez az okmány kell, valamint születési anyakönyvi kivonat, férjezett nőknél házassági anyakönyvi kivonat szükséges.
Amennyiben nincs érvényes útlevél, vagy kártya formátumú vezetői engedély, úgy születési anyakönyvi kivonat (férjezett nőknél házassági anyakönyvi kivonat) szükséges.
Az elveszett, megsemmisült, megrongálódott okmány cseréje illetékköteles (1500 Ft). Ilyen esetben három napon belül fel kell keresni az okmányirodát, és be kell jelenteni a személyazonosító igazolvány elveszését, ellopását, megsemmisülését. Amennyiben az okmányt ellopták, úgy e bejelentés a rendőrségi feljelentéssel teljesíthető. Ha valaki elveszti személyazonosító igazolványát, akkor helyette bármely okmányirodában újat kérhet (pótlás), ez csak akkor szükséges, ha nincs érvényes útlevél, vagy kártyás jogosítvány.
Célszerű figyelni, hogy mikor jár le a személyi igazolványunk, mert érvényes személyazonosítóval könnyebb megigényelni a cserét, melyet 60 nappal a régi lejárta előtt lehet igényelni. Ha nem rendelkezünk más természetes személyazonosítóval, akkor születési anyakönyvi kivonatot is be kell mutatni, adatváltozás esetén az igazoló iratot is. Az új személyi igazolványt postai úton továbbítják.
Az új személyazonosító igazolvány igényléséhez az alábbi okmányok szükségesek:
- érvényes útlevél, vagy érvényes kártyaformátumú vezetői engedély (ez esetben a kérelmezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy az okmányokban lévő adatok az anyakönyvi adatokkal megegyeznek,
- hatósági bizonyítvány a személyazonosító jelről (lakcímigazolvány),
- névváltozás esetén: a doktori címet igazoló eredeti oklevél, vagy annak hiteles másolata, avagy a házassági nevet igazoló házassági anyakönyvi kivonat, vagy annak hiteles másolata,
- elvesztés, eltulajdonítás esetén: a rendőrségi jegyzőkönyv (amennyiben a kérelmező rendelkezik vele).
Aki rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, akkor a központi rendszer figyelmeztető e-mailt küld az egyes személyes okiratok érvényességi idejének lejárta közeledtével. (választható funkció)